ORYGINALNY FILTR OLEJU

Aby zapewnić optymalne osiągi silnika przed kolejnym przeglądem należy stosować: olej najwyższej jakości PETRONAS Lubricants oraz oryginalny filtr oleju oferujący wysoką wydajność  i długą żywotność.

Czas eksploatacji oryginalnych filtrów oleju jest idealnie dostosowany do terminów przeglądów określonych przez New Holland:
Ciągnik T5050 – 600 godzin* Kombajn CR9090 Tier 3 – 600 godzin* Maszyna do zbioru winogron 9060 L – 600 godzin*

 

* Zwykle stosowane okresy. Więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi pojazdu lub broszurze dotyczącej filtra.

ważne: Zaleca się wymianę oleju silnikowego i filtra podczas każdego przeglądu w serwisie. 
W zależności od sposobu użytkownika pojazdu i stanu oleju można bez obaw zmieniać olej częściej.

Rodzaj Filtra
Ryzyko związane z nieprawidłową filtracją
Konsekwencje
Oleju
Przedwczesne zużycie części mechanicznych silnika (wał korbowy, wałek rozrządu, zawory) jak również turbosprężarki
zepsuty silnik / turbosprężarka
Paliwa
Zanieczyszczenie / uszkodzenie układu wtrysku
Problemy z rozruchem / awaria
Powietrza w silniku
Nieprawidłowa cyrkulacja powietrza / brak ochrony silnika przed zewnętrznymi cząsteczkami
Nadmierne zużycie paliwa / zużycie silnika
Kabiny
Powstawanie bakterii / nieprawidłowa cyrkulacja powietrza
Złe samopoczucie operatora / tworzenie się zaparowania
Osuszający
Korozja / zamarznięcie układu pneumatycznego
Problemy z układem hamulcowym i zawieszeniem
Hydrauliczny
Ograniczenie obiegu oleju i ciśnienia
Utrata mocy / przedwczesne zużycie układu hydraulicznego
Adblue
Usterka / zużycie układu wtrysku mocznika
Nieprzestrzeganie norm zanieczyszczenia / przejście w tryb awaryjny
Odpowietrzający
Zanieczyszczenie turbosprężarki i wymiennika powietrza
Skrócona trwałość i zmniejszona wydajność podzespołów i części składowych

KLUCZOWA ROLA FILTRA OLEJU

Coraz mocniejsze silniki wysokoprężne, wzrastająca moc i moment obrotowy, wyższe temperatury pracy i zmniejszone zużycie paliwa; te cechy silników, przy coraz dłuższych okresach między wymianami oleju, powodują konieczność korzystania ze środków smarnych
o coraz lepszych właściwościach. Aby zagwarantować, że olej przez długi okres czasu zachowa wszystkie swoje właściwości, zapewniając tym samym długą żywotność i wydajność silnika, system filtracji musi być efektywny i absolutnie niezawodny

Najważniejszą funkcją  filtra jest zatrzymywanie wszelkich cząstek stałych, które powodują ścieranie obracających się części mechanicznych, takich jak wał korbowy, wałek rozrządu, zawory i turbosprężarka.

Bardzo istotne jest również, aby filtr mógł zatrzymać
wszystkie zgromadzone na nim cząstki do momentu
kolejnej wymiany oleju. Istnieją trzy rodzaje akumulowanych cząstek: POZOSTAŁOŚCI PO SPALANIU, POZOSTAŁOŚCI PO ZUŻYCIU, PYŁY

DLACZEGO WARTO WYBRAĆ ORYGINALNE FILTRY OLEJU NEW HOLLAND?

WYSOKA JAKOŚĆ FILTRACJI
Oryginalne filtry New Holland mają zaawansowaną technicznie strukturę wewnętrzną: Wielowarstwowe
medium filtracyjne. Wykonane z trzech warstw syntetycznego materiału, zapewnia wyższą wydajność
filtracji i trwałość

OPTYMALNE, DŁUGOTRWAŁE SMAROWANIE
Aby zapewnić długotrwałe smarowanie bez zbyt wczesnego zużycia części mechanicznych, olej musi być czysty.

 

Faktem jest, że słabe smarowanie (zbyt słaby przepływ lub niedostatecznie przefiltrowany olej) może bezpośrednio przyczynić się do wystąpienia awarii:

  • wał korbowy
  • wałek rozrządu
  • łożyskka turbosprężarki

Wysoka skuteczność zatrzymywania cząstek i optymalny wskaźnik przepływu oleju gwarantują także łatwiejszy rozruch zimnego silnika, niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz.