ORYGINALNY FILTR OLEJU
Aby zapewnić optymalne osiągi silnika przed kolejnym przeglądem należy stosować: olej najwyższej jakości PETRONAS Lubricants oraz oryginalny filtr oleju oferujący wysoką wydajność i długą żywotność.
Czas eksploatacji oryginalnych filtrów oleju jest idealnie dostosowany do terminów przeglądów określonych przez New Holland:
Ciągnik T5050 – 600 godzin* Kombajn CR9090 Tier 3 – 600 godzin* Maszyna do zbioru winogron 9060 L – 600 godzin*
* Zwykle stosowane okresy. Więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi pojazdu lub broszurze dotyczącej filtra.
ważne: Zaleca się wymianę oleju silnikowego i filtra podczas każdego przeglądu w serwisie.
W zależności od sposobu użytkownika pojazdu i stanu oleju można bez obaw zmieniać olej częściej.
Rodzaj Filtra | Ryzyko związane z nieprawidłową filtracją | Konsekwencje |
---|---|---|
Oleju | Przedwczesne zużycie części mechanicznych silnika
(wał korbowy, wałek rozrządu, zawory) jak również turbosprężarki | zepsuty silnik / turbosprężarka |
Paliwa | Zanieczyszczenie / uszkodzenie układu wtrysku | Problemy z rozruchem / awaria |
Powietrza w silniku | Nieprawidłowa cyrkulacja powietrza / brak ochrony silnika przed zewnętrznymi cząsteczkami | Nadmierne zużycie paliwa / zużycie silnika |
Kabiny | Powstawanie bakterii / nieprawidłowa cyrkulacja powietrza | Złe samopoczucie operatora / tworzenie się zaparowania |
Osuszający | Korozja / zamarznięcie układu pneumatycznego | Problemy z układem hamulcowym i zawieszeniem |
Hydrauliczny | Ograniczenie obiegu oleju i ciśnienia | Utrata mocy / przedwczesne zużycie układu hydraulicznego |
Adblue | Usterka / zużycie układu wtrysku mocznika | Nieprzestrzeganie norm zanieczyszczenia / przejście w tryb awaryjny |
Odpowietrzający | Zanieczyszczenie turbosprężarki i wymiennika powietrza | Skrócona trwałość i zmniejszona wydajność podzespołów i części składowych |
KLUCZOWA ROLA FILTRA OLEJU
Coraz mocniejsze silniki wysokoprężne, wzrastająca moc i moment obrotowy, wyższe temperatury pracy i zmniejszone zużycie paliwa; te cechy silników, przy coraz dłuższych okresach między wymianami oleju, powodują konieczność korzystania ze środków smarnych
o coraz lepszych właściwościach. Aby zagwarantować, że olej przez długi okres czasu zachowa wszystkie swoje właściwości, zapewniając tym samym długą żywotność i wydajność silnika, system filtracji musi być efektywny i absolutnie niezawodny
Najważniejszą funkcją filtra jest zatrzymywanie wszelkich cząstek stałych, które powodują ścieranie obracających się części mechanicznych, takich jak wał korbowy, wałek rozrządu, zawory i turbosprężarka.
Bardzo istotne jest również, aby filtr mógł zatrzymać
wszystkie zgromadzone na nim cząstki do momentu
kolejnej wymiany oleju. Istnieją trzy rodzaje akumulowanych cząstek: POZOSTAŁOŚCI PO SPALANIU, POZOSTAŁOŚCI PO ZUŻYCIU, PYŁY
DLACZEGO WARTO WYBRAĆ ORYGINALNE FILTRY OLEJU NEW HOLLAND?
WYSOKA JAKOŚĆ FILTRACJI
Oryginalne filtry New Holland mają zaawansowaną technicznie strukturę wewnętrzną: Wielowarstwowe
medium filtracyjne. Wykonane z trzech warstw syntetycznego materiału, zapewnia wyższą wydajność
filtracji i trwałość
OPTYMALNE, DŁUGOTRWAŁE SMAROWANIE
Aby zapewnić długotrwałe smarowanie bez zbyt wczesnego zużycia części mechanicznych, olej musi być czysty.
Faktem jest, że słabe smarowanie (zbyt słaby przepływ lub niedostatecznie przefiltrowany olej) może bezpośrednio przyczynić się do wystąpienia awarii:
- wał korbowy
- wałek rozrządu
- łożyskka turbosprężarki
Wysoka skuteczność zatrzymywania cząstek i optymalny wskaźnik przepływu oleju gwarantują także łatwiejszy rozruch zimnego silnika, niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz.