ORYGINALNY FILTR KABINOWY

Doskonale zdajemy sobie sprawę, ze działalność zawodowa naszych klientów wiąże się z koniecznością pracy na zewnątrz, w zmiennych warunkach pogodowych i z niebezpiecznymi substancjami. Jedyna ochrona przed ta niekorzystna mieszanka jest kabinowy filtr powietrza, który trzeba wymieniać regularnie! Jest to kluczowy element systemu ochrony operatora, który umożliwia kontrole jakości powietrza krążącego w kabinie.

PRZEGLAD OKRESOWY
Nie użytkować w sposób ciągły kabinowego  filtra powietrza z węglem aktywowanym.
W przypadku wymiany filtra z węglem aktywowanym na filtr standardowy należy:
1. Umieścić używany filtr w przeznaczonej do tego nylonowej torbie dostarczonej z filtrem.
2. Prawidłowo zamknąć torbę.
3. Przechowywać torbę w czystym i suchym miejscu i przede wszystkim nie trzymać jej w jednym pomieszczeniu z
pestycydami. Nie płukać, ani nie przedmuchiwać filtra, może to spowodować uszkodzenie materiału filtracyjnego.
Zużyty filtr zawiera niebezpieczne substancje, należy go wiec zutylizować w odpowiedni sposób!

OCHRONA OPERATORA
Zewnętrzne środki ochrony są niezbędne w celu ograniczenia poważnego ryzyka dla zdrowia: przed rozpoczęciem pracy z pestycydami należy założyć maskę ochronna typu A2P3 zapewniająca ochronne kategorii 3 (typ 4/5/6) oraz odpowiednie rękawice i buty z gumy nitrylowej.

Odpowiednia odzież jest niezwykle ważna w czasie pracy z pestycydami: praca ze środkami chemicznymi w krótkich
spodenkach i koszulce na krótki rękaw jest niedopuszczalna. Środki te mogą przenikać również przez skórę.

Przez cały czas należy zachowywać ostrożność, nawet po zakończeniu pracy: zdejmując odzież robocza, rękawice należy
zdjąć na końcu.

Rodzaj Filtra
Ryzyko związane z nieprawidłową filtracją
Konsekwencje
Oleju
Przedwczesne zużycie części mechanicznych silnika (wał korbowy, wałek rozrządu, zawory) jak również turbosprężarki
zepsuty silnik / turbosprężarka
Paliwa
Zanieczyszczenie / uszkodzenie układu wtrysku
Problemy z rozruchem / awaria
Powietrza w silniku
Nieprawidłowa cyrkulacja powietrza / brak ochrony silnika przed zewnętrznymi cząsteczkami
Nadmierne zużycie paliwa / zużycie silnika
Kabiny
Powstawanie bakterii / nieprawidłowa cyrkulacja powietrza
Złe samopoczucie operatora / tworzenie się zaparowania
Osuszający
Korozja / zamarznięcie układu pneumatycznego
Problemy z układem hamulcowym i zawieszeniem
Hydrauliczny
Ograniczenie obiegu oleju i ciśnienia
Utrata mocy / przedwczesne zużycie układu hydraulicznego
Adblue
Usterka / zużycie układu wtrysku mocznika
Nieprzestrzeganie norm zanieczyszczenia / przejście w tryb awaryjny
Odpowietrzający
Zanieczyszczenie turbosprężarki i wymiennika powietrza
Skrócona trwałość i zmniejszona wydajność podzespołów i części składowych

Istnieją trzy rodzaje kabinowych filtrów powietrza:

Rodzaj Filtra
Filtrowane cząsteczki
Zastosowananie
Budowa
Filtr przeciwpyłkowy
Pył, pyłki roślinne
codzienne, wymiana raz do roku*
2 warstwy celulozowego materiału filtrującego
Filtr z impregnowanym węglem aktywowanym
Pył, pyłki roślinne + nieprzyjemny zapach i mało intensywne zanieczyszczenia
codzienne, wymiana raz do roku*
2 warstwy celulozowego materiału filtrującego + 1 warstwa materiału filtrującego impregnowanym węglem aktywnym
Filtr z granulowanym węglem aktywowanym
Pył, pyłki roślinne, nieprzyjemne zapachy + pestycydy
Wyjmować po każdym użyciu. Przechowywać w opakowaniu. Wymieniać na filtr przeciwpyłkowy lub filtr z impregnowanym węglem aktywnym. Maksymalny czas eksploatacji: 200 h lub 24 miesiące*
2 warstwy celulozowego materiału filtrującego + 1 warstwa granulowanego węgla aktywowanego

*więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi maszyny.