ORYGINALNY FILTR KABINOWY
Doskonale zdajemy sobie sprawę, ze działalność zawodowa naszych klientów wiąże się z koniecznością pracy na zewnątrz, w zmiennych warunkach pogodowych i z niebezpiecznymi substancjami. Jedyna ochrona przed ta niekorzystna mieszanka jest kabinowy filtr powietrza, który trzeba wymieniać regularnie! Jest to kluczowy element systemu ochrony operatora, który umożliwia kontrole jakości powietrza krążącego w kabinie.
PRZEGLAD OKRESOWY
Nie użytkować w sposób ciągły kabinowego filtra powietrza z węglem aktywowanym.
W przypadku wymiany filtra z węglem aktywowanym na filtr standardowy należy:
1. Umieścić używany filtr w przeznaczonej do tego nylonowej torbie dostarczonej z filtrem.
2. Prawidłowo zamknąć torbę.
3. Przechowywać torbę w czystym i suchym miejscu i przede wszystkim nie trzymać jej w jednym pomieszczeniu z
pestycydami. Nie płukać, ani nie przedmuchiwać filtra, może to spowodować uszkodzenie materiału filtracyjnego.
Zużyty filtr zawiera niebezpieczne substancje, należy go wiec zutylizować w odpowiedni sposób!
OCHRONA OPERATORA
Zewnętrzne środki ochrony są niezbędne w celu ograniczenia poważnego ryzyka dla zdrowia: przed rozpoczęciem pracy z pestycydami należy założyć maskę ochronna typu A2P3 zapewniająca ochronne kategorii 3 (typ 4/5/6) oraz odpowiednie rękawice i buty z gumy nitrylowej.
Odpowiednia odzież jest niezwykle ważna w czasie pracy z pestycydami: praca ze środkami chemicznymi w krótkich
spodenkach i koszulce na krótki rękaw jest niedopuszczalna. Środki te mogą przenikać również przez skórę.
Przez cały czas należy zachowywać ostrożność, nawet po zakończeniu pracy: zdejmując odzież robocza, rękawice należy
zdjąć na końcu.
Rodzaj Filtra | Ryzyko związane z nieprawidłową filtracją | Konsekwencje |
---|---|---|
Oleju | Przedwczesne zużycie części mechanicznych silnika
(wał korbowy, wałek rozrządu, zawory) jak również turbosprężarki | zepsuty silnik / turbosprężarka |
Paliwa | Zanieczyszczenie / uszkodzenie układu wtrysku | Problemy z rozruchem / awaria |
Powietrza w silniku | Nieprawidłowa cyrkulacja powietrza / brak ochrony silnika przed zewnętrznymi cząsteczkami | Nadmierne zużycie paliwa / zużycie silnika |
Kabiny | Powstawanie bakterii / nieprawidłowa cyrkulacja powietrza | Złe samopoczucie operatora / tworzenie się zaparowania |
Osuszający | Korozja / zamarznięcie układu pneumatycznego | Problemy z układem hamulcowym i zawieszeniem |
Hydrauliczny | Ograniczenie obiegu oleju i ciśnienia | Utrata mocy / przedwczesne zużycie układu hydraulicznego |
Adblue | Usterka / zużycie układu wtrysku mocznika | Nieprzestrzeganie norm zanieczyszczenia / przejście w tryb awaryjny |
Odpowietrzający | Zanieczyszczenie turbosprężarki i wymiennika powietrza | Skrócona trwałość i zmniejszona wydajność podzespołów i części składowych |
Istnieją trzy rodzaje kabinowych filtrów powietrza:
Rodzaj Filtra | Filtrowane cząsteczki | Zastosowananie | Budowa |
---|---|---|---|
Filtr przeciwpyłkowy | Pył, pyłki roślinne | codzienne, wymiana raz do roku* | 2 warstwy celulozowego materiału filtrującego |
Filtr z impregnowanym węglem aktywowanym | Pył, pyłki roślinne + nieprzyjemny zapach i mało intensywne zanieczyszczenia | codzienne, wymiana raz do roku* | 2 warstwy celulozowego materiału filtrującego + 1 warstwa materiału filtrującego impregnowanym węglem aktywnym |
Filtr z granulowanym węglem aktywowanym | Pył, pyłki roślinne, nieprzyjemne zapachy + pestycydy | Wyjmować po każdym użyciu. Przechowywać w opakowaniu. Wymieniać na filtr przeciwpyłkowy lub filtr z impregnowanym węglem aktywnym. Maksymalny czas eksploatacji: 200 h lub 24 miesiące* | 2 warstwy celulozowego materiału filtrującego + 1 warstwa granulowanego węgla aktywowanego |
*więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi maszyny.